Nationale stakingsacties bij bpost

Nationale stakingsacties bij bpost

Update 21/02/2025 

Beste klant,  

We willen u graag bedanken voor uw geduld en begrip tijdens de stakingen die de afgelopen dagen een impact hebben gehad op onze diensten en activiteiten.  

Al onze teams – chauffeurs, postbodes en sorteermedewerkers – zetten zich volop in om de achterstand weg te werken en elke zending zo snel mogelijk te leveren of op te halen. Ook doen we er alles aan om ons normale kwaliteitsniveau zo snel mogelijk te verzekeren.  

Zoals steeds kunnen uw klanten de laatste status van hun pakje volgen op onze Track & Trace en My bpost-app.  

Nogmaals bedankt voor uw vertrouwen!  

Met vriendelijke groet,  

Het bpost-team

 


 

 

 

Update 20/02/2025 

Beste klant,

We geven u graag een positieve update over onze dienstverlening.

Gisteren is er constructief overleg geweest met onze vakbonden. Wij hebben een akkoord bereikt over het beëindigen van de staking en kunnen hierdoor ons herstelplan opstarten. Ondanks het feit dat er nog een reële achterstand is die we aan het wegwerken zijn, voornamelijk in Wallonië, kunt u vanaf morgen, vrijdag 21/2, opnieuw uw volumes aanleveren. Ook onze Collect-dienst en alle andere diensten in ons netwerk, zoals het sorteren en verdelen van al onze zendingen (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) worden hervat. Graag delen wij ook mee dat één van de prioriteiten van ons herstelplan is om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken, waarbij we de vertragingen tot een minimum proberen te beperken.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die de situatie van de voorbije dagen op uw bedrijf heeft gehad. We danken u voor uw begrip en geduld. Hoewel de transformatie bij bpost noodzakelijk is voor de toekomst van ons bedrijf, is het niet meer dan normaal dat u kwaliteit en stiptheid van ons verwacht. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk onze kwaliteitsniveaus opnieuw te behalen.

Zoals steeds kunnen uw klanten de laatste status van hun pakje volgen op onze Track & Trace en My bpost app en informeren wij ook daar dat er nog enkele vertragingen mogelijk zijn.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


  

Update 19/02/2025 

Beste klant,

We geven u graag een nieuwe update over onze dienstverlening.

Vandaag is er verder overleg geweest tussen de vakbonden en onze directie. Na het constructieve gesprek, zal door de vakbonden een nieuw voorstel voorgelegd worden aan de basis.

Ondertussen zijn er nog steeds gerichte stakingsacties in ons netwerk, die sterke hinder veroorzaken, vooral in het zuiden en in beperkte mate in Brussel. Diensten zoals het ophalen, sorteren en verdelen van al onze zendingen (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) blijven daardoor nog steeds gereduceerd. Desondanks zetten wij alles in zijn werk om de opgelopen achterstand in te halen.

De situatie blijft onzeker, vooral in Wallonië en Brussel. We zijn jammer genoeg verplicht u te vragen om vandaag 19/2 en morgen, donderdag 20/2, geen pakjes aan te leveren zolang u niet werd gecontacteerd door onze interne planning. Post kan wel opnieuw aangeleverd worden in Vlaanderen en Brussel. Onze Collect dienst voor brieven en pakjes werkt terug volledig in Vlaanderen en grootste delen van Brussel; in Wallonië kunnen we deze nog niet garanderen. We monitoren de situatie constant en laten u weten wanneer de situatie wijzigt.

Wij zullen jullie contacteren wanneer er opnieuw gefaseerd pakjesvolumes kunnen aangeleverd worden. Deze maatregel is in ieders belang, zodat we de achterstand effectief en onder de best mogelijke omstandigheden kunnen inhalen. We streven ernaar om iedereen evenveel aandacht te geven en om u allen zo goed mogelijk te helpen.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die dit heeft op uw bedrijf en bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak. Zoals steeds informeren we uw klanten op onze Track & Trace en My bpost app dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze staking.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


  

Update 18/02/2025

Beste klant,

We geven u graag een nieuwe update over onze dienstverlening.

Vandaag is er verder overleg tussen de sociale partners en onze directie; vanuit bpost doen we er alles aan om tot een oplossing te komen. Ondertussen zijn er nog steeds gerichte stakingsacties in ons netwerk, die sterke hinder veroorzaken, vooral in het zuiden en in beperkte mate in Brussel. Het ophalen, sorteren en verdelen van al onze zendingen (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) loopt nog steeds aanzienlijke vertraging op.

De situatie blijft onzeker, vooral in Wallonië en Brussel. We zijn jammer genoeg verplicht u te vragen om ook vandaag 18/2 nog geen pakjes aan te leveren in het ganse land. Brieven kunnen wel opnieuw aangeleverd worden in Vlaanderen en Brussel. We monitoren de situatie constant en laten u weten wanneer de situatie wijzigt.

Wij zullen jullie contacteren wanneer er opnieuw gefaseerd pakjesvolumes kunnen aangeleverd worden. Deze maatregel is in ieders belang, zodat we de achterstand effectief en onder de best mogelijke omstandigheden kunnen inhalen. We streven ernaar om iedereen evenveel aandacht te geven en om u allen zo goed mogelijk te helpen.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die dit heeft op uw bedrijf en bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak. Zoals steeds informeren we uw klanten op onze Track & Trace en My bpost app dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze staking.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


  

Update 17/02/2025

Beste klant,

We geven u graag een nieuwe update over onze dienstverlening.

Vrijdag 14 februari is er overleg geweest met onze vakbonden; er werd een akkoord bereikt dat ‘s avonds echter werd verworpen door de achterban. Ook gisteren, zondag, was er overleg, maar zonder positief resultaat. Dat betekent dat er vandaag nog steeds gerichte stakingsacties in ons netwerk zijn, die sterke hinder veroorzaken, vooral in het zuiden en in Brussel. Het ophalen, sorteren en verdelen van al onze zendingen (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) loopt aanzienlijke vertraging op. Morgen zitten wij opnieuw rond de tafel met de sociale partners.

Ondanks het feit dat de blokkades aan de verschillende sorteercentra werden opgeheven, blijft de situatie heel onzeker, vooral in Wallonië en Brussel. We zijn jammer genoeg verplicht u te vragen om ook vandaag 17/2 nog geen post of pakjes aan te leveren. We kunnen nog te weinig garanties geven dat we een kwalitatieve dienstverlening kunnen bieden. We monitoren de situatie constant en laten u weten wanneer de situatie wijzigt.

Wij zullen jullie contacteren wanneer er opnieuw gefaseerd volumes kunnen aangeleverd worden. Deze maatregel is in ieders belang, zodat we de achterstand effectief en onder de best mogelijke omstandigheden kunnen inhalen. We streven ernaar om iedereen evenveel aandacht te geven en om u allen zo goed mogelijk te helpen.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die dit heeft op uw bedrijf en bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak.

Zoals steeds informeren we uw klanten op onze Track & Trace en My bpost app dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze staking.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


 

 Update 13/02/2025

Beste klant,

We geven u graag een nieuwe update over onze dienstverlening. 

We blijven grote hinder ondervinden van gerichte stakingsacties in ons netwerk. Aangezien het gaat om acties binnen verschillende entiteiten en regio’s, hebben de acties jammer genoeg een nationale impact op onze kwaliteit. Het ophalen, sorteren en verdelen van al onze zendingen (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) loopt hierdoor aanzienlijke vertraging op.  

Door aanhoudende blokkades aan verschillende sorteercentra zijn we jammer genoeg verplicht u te vragen om ook morgen 14/2 geen post of pakjes aan te leveren. We kunnen nog te weinig garanties geven dat we een kwalitatieve dienstverlening kunnen bieden. We monitoren de situatie constant en laten u weten wanneer de situatie wijzigt. Daarnaast is de distributie en collect van alle zendingen in het zuiden van het land ernstig verstoord, maar ook in de rest van het land zijn deze diensten geïmpacteerd. 

Wij zullen jullie contacteren wanneer er opnieuw gefaseerd volumes kunnen aangeleverd worden. Deze maatregel is in ieders belang, zodat we de achterstand effectief en onder de best mogelijke omstandigheden kunnen inhalen. We streven ernaar om iedereen evenveel aandacht te geven en om u allen zo goed mogelijk te helpen.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die dit heeft op uw bedrijf en bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak.  

Morgen, vrijdag is een nieuw overleg gepland met de sociale partners. We doen ondertussen ons uiterste best om de impact tot een minimum te beperken en zullen u uiteraard op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.

Zoals steeds informeren we uw klanten op onze Track & Trace en My bpost app dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze staking.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


 

Update 12/02/2025

Beste klant,

We geven u graag een update over onze dienstverlening.

We ervaren momenteel grote hinder van gerichte stakingsacties in ons netwerk. Aangezien het gaat om acties binnen verschillende entiteiten en regio’s, hebben de acties jammer genoeg een nationale impact op onze kwaliteit. Het ophalen, sorteren en verdelen van al onze producten (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) zal hierdoor aanzienlijke vertraging oplopen.

Door blokkades aan verschillende sorteercentra willen wij u vragen om vandaag 12/2 en morgen 13/2 geen post of pakjes bij ons aan te leveren. We monitoren de situatie constant en laten u weten wanneer de situatie wijzigt. Daarnaast is de distributie van alle producten in het zuiden van het land ernstig verstoord, maar voor Vlaanderen blijven wij momenteel uitreiken. We willen u er wel attent op maken dat de Nationale staking van morgen impact zal hebben op de dienstverlening in het gehele land.

Wij zullen jullie contacteren wanneer er opnieuw gefaseerd volumes kunnen aangeleverd worden. Deze maatregel is in ieders belang, zodat we de achterstand effectief en onder de best mogelijke omstandigheden kunnen inhalen. We streven ernaar om iedereen evenveel aandacht te geven en om u allen zo goed mogelijk te helpen.

We zijn ons ten volle bewust van de impact die dit heeft op uw bedrijf en bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak. Wij zullen in de loop van de dag een nieuwe communicatie uitsturen met een bericht dat u vrijblijvend op uw website kan plaatsen om uw klanten op de hoogte te brengen.

We blijven volop in gesprek met onze vakbonden om de situatie aan te pakken en sturen aan om zo snel mogelijk terug aan tafel te zitten om oplossingen te zoeken. We vrezen echter dat er de komende dagen nog meer verstoringen zullen optreden binnen verschillende entiteiten in ons netwerk. We doen ons uiterste best om de impact tot een minimum te beperken en zullen u uiteraard op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.

Zoals steeds informeren we uw klanten op onze Track & Trace en My bpost app dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze staking.

We willen u bedanken voor uw begrip en geduld in deze uitdagende omstandigheden. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard klaar om deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


 

Update 11/02/2025

Beste klant,

Zoals beloofd houden we u op de hoogte van de impact van de staking in Wallonië op onze dienstverlening.

Door aanhoudende stakingen in Wallonië, waaronder in de sorteercentra van Luik en Charleroi, ondervindt het ophalen, sorteren en verdelen van onze producten (pakjes, kranten, brieven, reclamefolders) ernstige vertragingen in het zuiden van het land. In Vlaanderen en grote delen van Brussel verloopt de dienstverlening voorlopig zonder hinder.

Daarnaast is de Collect-dienst in het zuiden van het land momenteel stopgezet, zolang de situatie onzeker blijft.

We verwachten echter dat de staking zich verder zal uitbreiden en ook donderdag impact zal hebben in Vlaanderen. Daarom vragen we met aandrang om in Wallonië geen producten meer aan te leveren zolang de situatie onzeker blijft, wegens de ontoereikende stockage capaciteit.

We blijven in dialoog met de sociale partners en doen er alles aan om de situatie zo snel mogelijk terug te normaliseren. We waarderen uw begrip en houden u verder op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.

Via onze Track & Trace en My bpost app zullen we uw klanten in de betrokken regio’s informeren dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze lokale acties.

De kwaliteit van onze dienstverlening blijft onze absolute prioriteit. Wij staan uiteraard tot uw beschikking voor eventuele vragen.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


 

Update 10/02/2025

Beste klant,

Het spijt ons u te moeten informeren over een aantal lokale stakingen in Wallonië, met acties op verschillende domeinen, waaronder de sorteercentra van Luik en Charleroi. Het sorteren en verdelen van al onze producten (pakjes, kranten, brieven, reclame folders) ondervindt hierdoor ernstige vertraging voornamelijk in het Zuiden van het land en in Brussel. In Vlaanderen is er momenteel geen hinder.

We blijven in gesprek met de sociale partners. We trachten tegelijkertijd de hinder zoveel mogelijk te beperken. We kunnen weliswaar niet uitsluiten dat er ook de komende dagen nog hinder zal zijn, of dat de acties zich uitbreiden, in het licht van de nationale manifestatie op donderdag.

Via onze Track & Trace en My bpost app zullen we uw klanten in de betrokken regio’s informeren dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze lokale acties.

De kwaliteit van onze dienstverlening blijft onze absolute prioriteit. We houden de situatie nauwlettend in de gaten en houden u op de hoogte van de voortgang.

Wij staan uiteraard tot uw beschikking voor eventuele vragen en danken u bij voorbaat voor uw begrip in deze uitzonderlijke omstandigheden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team

 


 

Update 07/02/2025

Beste klant,

Vanwege de huidige sociale onrust in het land is er een kans op regionale acties die zorgen voor een tijdelijke verstoring van onze diensten, wat mogelijk kan leiden tot vertragingen in de bezorging van uw post en pakjes.

Op 13 februari vindt in België een nationale manifestatie plaats. We doen er alles aan om de impact voor onze diensten zo beperkt mogelijk te houden, maar vinden het belangrijk om u alvast te informeren.

De ophaling en bedeling van uw pakjes en brieven op donderdag kan verstoord worden, en de pakjes- en brievenbedeling kan ook in de dagen nadien iets langer duren dan gewoonlijk als we eventuele achterstand moeten wegwerken.

Via onze Track & Trace en My bpost app zullen we uw klanten informeren dat hun pakje mogelijks later zal geleverd worden door deze nationale manifestatie.

We staan uiteraard ter beschikking voor eventuele vragen en danken u alvast voor uw begrip in deze uitzonderlijke omstandigheden.

Met vriendelijke groet,

Het bpost-team


Maarten Cuypers
Maarten Cuypers

Marketing • IT • Klantenservice

Ik ken Broekmans al van toen ik in 2006 afstudeerde en dankzij Jan heb ik de passie voor sterke dranken leren kennen.  Ik zet mij dageljks in voor de webshop, de klantendienst en alle IT die daar bij komt kijken.  In mijn vrije tijd kan ik naast whisky ook heel erg genieten van rum, maar net zo goed ook van een gin-tonic of een eenvoudige bellini.  Om het met de woorden van Martien Meiland te zeggen: als er geen alcohol in zit, mij niet bellen!

Vorige Volgende