Klachten en retouren

We doen ons uiterste best om iedereen zo goed als mogelijk te informeren voor, tijdens en na hun aankoop, en elke fles en elk glas snel en goed tot bij jouw thuis te krijgen.  Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over hoe we het aangepakt hebben, of over het product dat je hebt besteld.  Dat geeft niet, dat overkomt ons ook al wel eens!  Als je ons de kans geeft het probleem op te lossen, dan komen we er vast wel uit.

Om je klacht of retour zo vlot mogelijk af te handelen, vragen we je om altijd eerst even contact op te nemen per e-mail via service@broekmans.be .  Op die manier kom je meteen terecht bij de mensen die het best geplaatst zijn om naar je probleem te luisteren en het op te lossen.  Je bereikt deze mailbox ook heel makkelijk door te antwoorden op één van de mails die je van ons hebt gekregen tijdens het bestelproces.

Als je dat wil, dan kan je ook altijd gebruik maken van het modelformulier herroepingsrecht, maar ook zonder dat formulier nemen we je vraag altijd in behandeling.

Hou er rekening mee dat de verzendkosten voor retourzendingen in de meeste gevallen door jou betaald moeten worden.  Als blijkt dat je goederen terugstuurt ten gevolge van een fout van onze kant (bijvoorbeeld: we hebben het verkeerde product geleverd), dan bezorgen we jou uiteraard graag een retourlabeltje op onze kosten.  We overlopen de mogelijkheden samen met jou en proberen samen tot een aanvaardbare oplossing te komen.

In onze algemene voorwaarden en in onze FAQ vind je meer details over retouren.


Goederen worden altijd teruggestuurd naar ons hoofdadres:

Drankenshop Broekmans
Molenstraat 19
3550 Zolder (Limburg, België)

We vragen met aandrang om geen goederen terug te sturen vooraleer je contact gehad hebt met onze klantendienst.


 

Broekmans.be heeft het Reglement van het UNIZO e-commerce label onderschreven. Dit reglement is beschikbaar op www.unizo.be/e-commerce waar je ook terecht kan om klachten of geschillen buitengerechtelijk te regelen via de klachtenprocedure van UNIZO.

Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Safeshops. SafeShops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren, info@Safeshops.be.

Als je klacht niet opgelost geraakt, kan je ook nog terecht bij de Consumentenombudsdienst voor een buitenrechtelijke regeling van consumentengeschillen.

Consumentenombudsdienst
North Gate II
Koning Albert II-laan 8
1000 Brussel
Tel: 0032/2 702 52 00
Fax: 0032/2 808 71 29

e-mail: contact@consumentenombudsdienst.be

web: www.consumentenombudsdienst.be

De Europese Unie stelt een online klachtenplatform ter beschikking voor online aankopen, genaamd Online Dispute Resolution:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/